قانون کلی!



   یکی نوشته‌ست: "قانونی کلی پیدا کرده‌ام، و آن اینکه هر قانون کلی‌ئی حداقل یک استثناء دارد."

   این یعنی خود همین قانون کلی ایشان هم حداقل یک استثناء دارد. یعنی قانون کلی‌ئی باید باشد که بدون استثناء باشد! یعنی نقض خود قانون اصلی.

   و در عین حال بلحاظ محتوی هر دو درستند، هم قانون اصلی و هم نقیضش!

۵ نظر:

علي گفت...

به لحاظ رياضي عضو "تهي" زير مجموعه تمام مجموعه هاست و تا كنون ( حد اقل علي نمي داند ) كسي نتوانسته ماهيت آن را شناسايي كند .

علي گفت...

منطق ديجيتال :
بودن يا نبودن مسئله اين است (صفر و يك)مثلا يا "من" گرفتار در تار و پود هويت فكري يا به شناخت رسيده ام ( اگر رسيدن كلمه درستي باشد) يا به شناخت نرسيده ام .
منطق فازي:
بين بود و نبود بي نهايت انتخاب وجود دارد .
مثلا كسي كه در راه سلوك و خود شناسي قدم بر مي دارد بين صفر ( هپروت) و يك ( حقيقت) قرار مي گيرد .
البته اميدوارم مطلب نوشته شده مرتبط باشد و مشمول اين بيت زيبا نباشد كه :
من از درد حسين در اضطرابم
تو از عباس مي گويي جوابم

somaye گفت...

"آنچه بر روی این کاغذ نوشته است , دروغ است."
مثالی شبیه آنچه شما آوردید.

tabkom گفت...

برای جهان بسیط و لایتناهی نمیتوان هیچ قانون کلی پیدا کرد بنابراین درگیر شدن با لایتناهی از نظرگاه های اینچنینی باعث میشود انسان حول افکار خود حرکتی دایره وار و بیهوده داشته باشد دور از جان دوستان مثل گربه ای که دم خود را دنبال میکند .

tabkom گفت...

آیا میدانید : (هیچ چیزی نیست که نبوده و هیچ چیزی هم نیست که نباشه). بفرما اینم یک قانون کلی البته با ذهن و فکر اینرا نگفتم بلکه در حین مراقبه به من رسیده . یعنی مال علم من نیست جزو دانش این هستی لایتناهی میباشد که به نسبت قابلیت بر گیرنده های ذهن خطور میکند .

ارسال یک نظر

» ابتدا نظر یا مطلب خود را نوشته، سپس در قسمت "نظر به عنوان" گزینهٔ " نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب کرده و نام خود (یا نامی مستعار) را بنویسید. سپس بر روی "ارسال نظر" کلیک کنید.

» لطفاً مرتبط با مطلب، نظرتان را بنویسید و اگر سئوال یا پیامی غیرمرتبط با این مطلب دارید، از طریق ایمیل یا صفحهٔ تماس ارسال کنید.