بداهیات



   عرض می‌شود که چون ممکن است مدتی نتوانم بطور مرتب مطلبی بنویسم و دیگر اینکه مطالب زیادی از قبل در ذهن، دفترچه یادداشت و گوشی مبایل دارم که می‌خواسته‌ام آن‌ها را پخته کنم و بنویسم اما ظاهراً فرصتش پیش نمی‌آید، اینست که تصمیم گرفته‌ام این جعبهٔ پادکست یا‌‌ همان وبلاگ صوتی را – که به جعبهٔ معرکه‌گیر‌ها هم بی‌شباهت نیست، - در سایت بگذارم و بلطف و مدد تکنولوژی مبایلی، هر آنچه بصورت فی البداهه بذهنم می‌رسد را همانجا راهی این جعبه صفحهٔ پادکست‌ها کنم تا مستقیماً روی سایت بیاید. 
   به همین مناسبت هم اسمش را می‌گذاریم «بداهیات». البته شاید نام «بُلهیات» بامسمی‌تر باشد برایش! خلاصه اینکه این شما و این جعبهٔ معرکه‌گیری ما. اولین پادکست هم غزلی از جناب مصلح الدین عزیز است با صدای درویش نسیم که البته احتمالاً قبلاً هم شنیده‌ای. اگر جعبه را در پایین نمی‌بینی، لطفاً در قسمت پیام‌ها اطلاع بدهید تا چاره‌ای کنم، مخصوصاً دوستان داخل ایران که بجای اینترنت با فیلترنت سر و کار دارند. چند نکته‌ای هم در مورد آشنایی با محیط این پادکست ذیل جعبه نوشته‌ام. 


جعبه زیر حاوی پادکست‌های قدیمی است و دیگر بروز نمی‌شود. صفحه جدید و اصلی پادکست‌ها در این لینک است:






۱. برای گوش دادن به هر پادکست(صحبت)، روی دکمهٔ پخش روبروی نام آن کلیک کنید. 
۲. برای دیدن عکس مربوط به هر پادکست (اگر داشته باشد)، روی عکس آن کلیک کنید تا در اندازه‌ای بزرگتر نشان داده شود. 
۳. اگر پادکست(صحبت) را می‌خواهی دانلود کنی، روی عنوان آن در قسمت زمینهٔ روشن (نه در زمینهٔ بنفش پررنگ) کلیک کن تا صفحهٔ مختص آن پادکست باز شود و لینک DOWNLOAD را پیدا خواهی کرد.
۴. اگر دربارهٔ یکی از پادکست‌ها می‌خواهی نظر دهی، در قسمت «نظرات» لطفاً اول نام پادکست را بنویس، مثلاً (nasim) و بعد نظرت را، تا مشخص باشد هر نظری برای کدام صحبت است.

(5/5/2012) آرشیو مجموعه صد پادکست اول را با مراجعه به این یادداشت می‌توانید دانلود کنید. همراه با تصاویر و فایل‌های صوتی با کیفیت عالی. دوستانی که DVD جلسات شرح مثنوی را تهیه می‌کنند، آرشیو پادکست‌ها را نیز روی آن DVD در اختیار خواهند داشت.

(26/7/2012) از این تاریخ به بعد، پادکست‌ها دیگر در سایت cinch.fm/panevis منتشر نمی‌شوند. یعنی در جعبهٔ فوق دیگر پادکست‌های جدید نخواهد آمد. صفحه جدید پادکست‌ها از این قرار است: Podcast.panevis.com