مصاحبهٔ ابراهیم گمارد با رادیو صوفی




   با کارهای دکتر ابراهیم گمارد در مورد مولانا، از طریق وب‌سایت دارالمثنوی وی آشنا شدم و بین ترجمه‌های انگلیسی‌ئی که از آثار مولانا شده است، کارهای وی را بنسبت، بسیار بهتر می‌دانم. ایشان دو کتاب تابحال منتشر نموده است یکی بنام Rumi and Islam که بقول درست خودش بهتر می‌بود نام آن Rumi and Mohammad  می‌بود، چرا که دربارهٔ پیامبر اسلام در اشعار مولاناست.

   کتاب دوم وی که بسیار ارزشمند است و جامعهٔ مولوی‌پژوه ایران هنوز با آن آشنا نشده است، کتاب The Quatrains of Rumi است که تمامی رباعیات مولانا را همراه با دکتر روان فرهادی(محقق افغان) ترجمه نموده و بر هر رباعی تعلیقی مختصر نوشته است. این کتاب دارای ضمائم خوبی نیز هست. یادم هست زمانیکه برای خرید این کتاب از امریکا به مشکل برخوردم و با ایشان مطرح کردم، نهایتاً خود وی این کتاب را برایم هدیه فرستاد. امیدوارم در جلسات آنلاین شرح مثنوی، از این به بعد بتوانیم از رباعیات مولانا هم بخوانیم.

   دکتر گمارد مقالات بسیار ارزشمندی دربارهٔ آثار مولانا بروی سایتش نوشته است و دیدگاه‌های او بلحاظ دقت تحقیقی و سندیت، در سطح عالی است. ایشان بلحاظ شغلی روانشناس است و بیست و چند سالی است که به "اسلام" گرویده است.

   آنچه در فایل صوتی زیر می‌آید، مصاحبهٔ رادیو صوفی با ایشان در هشتم آوریل 2010  است،  بزبان انگلیسی، بمدت یک ساعت و حجم 17 مگابایت.




.: دانلود مستقیم فایل صوتی :.



اگر از داخل ایران هستید و نمی‌توانید فایل را بشنوید یا دانلود کنید، در بخش نظرات پیام بگذارید تا چاره‌ای کنم.

۲ نظر:

حاج آقا گفت...

تقبل الله جناب پانویس ...

fafa گفت...

mamnon panevis jan

ارسال یک نظر

» ابتدا نظر یا مطلب خود را نوشته، سپس در قسمت "نظر به عنوان" گزینهٔ " نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب کرده و نام خود (یا نامی مستعار) را بنویسید. سپس بر روی "ارسال نظر" کلیک کنید.

» لطفاً مرتبط با مطلب، نظرتان را بنویسید و اگر سئوال یا پیامی غیرمرتبط با این مطلب دارید، از طریق ایمیل یا صفحهٔ تماس ارسال کنید.