ازدواج



   دوستی دیروز گفت از همسرش جدا شده است و در نتیجهٔ این تجرد، فرصت پیدا کرده نفسی بکشد و تفریح و طبیعت‌گردی کند. این را که گفت، یادم افتاد به جوکی که یکی از دوستان برایم گفته بود و گفتم شاید بد نباشد برای تو هم تعریف کنم. البته می‌توانی زیاد جدی نگیری. جوک است دیگر.

   می‌گویند روز قیامت می‌شود و خدا مردها را به سه دسته تقسیم می‌کند. البته تکلیف خانم‌ها که مشخص است، همگی یکراست به بهشت می‌روند. مخصوصاً اگر در این دنیا مادر هم بوده باشند که دیگر جایشان پشت‌بام و پنت‌هاوس بهشت است!

   بگذریم. مگر خانم‌ها می‌گذارند آدم جوکش را تعریف کند؟! عرض می‌کردم که روز قیامت می‌شود و خدا مرد‌ها را سه دسته می‌کند. به گروه اول می‌گوید بروید بهشت. گروه دوم را دستور می‌دهد بروند جهنم و گروه سوم را می‌گوید بفرمایید طویله!

   از خدا می‌پرسند که چه بود حکمت این حکم و دسته‌بندی؟ می‌گوید: دستهٔ اول مردهایی بودند که در دنیا متأهل بودند. بیچاره‌ها زجر و بدبختی‌شان را کشیده بودند و گفتم حالا دیگر بروند بهشت کمی تفریح و استراحت کنند. دستهٔ دوم مردهایی بودند که در دنیا مجرد بودند. اینها لذت‌شان را برده و کیف‌شان را کرده بودند و حالا دیگر وقت عذاب و سختی کشیدنشان بود، این بود که گفتم بروند جهنم. اما دستهٔ سوم، اینها مردانی بودند که در دنیا اول ازدواج کرده بودند، بعد طلاق گرفته بودند و دوباره ازدواج کرده بودند!
 

۹ نظر:

حسن گفت...

سلام آقای پانویس
دیشب از طریق سایت شما خبر فوت nobody را متوجه شدم
علت فوت ایشان چه بوده ؟ و در کجا مدفون شده اند؟

ترنج گفت...

چه جالب.....خوبه اقلا تکلیف ما خانم ها روشنه lol
خدا رو صد هزار مرتبه شکر..( کاش همینطوری بود که گفتید...البته در مورد خانم ها بود)
سپاسگزارم از مطالب جالبتون

hadis گفت...

این آقا شیره کافیه سرشو بر گردونه و تو چشمای همسر محترمه نگاه کنه.چیزی جز عشق نمی بینه!می بینه؟

ساناز م. گفت...

خوبه! خیالم راحت شد! من که جایم در پنت هاس است!!

fafa گفت...

مطلب جالب شما را تا حالا دنبال می‌کردم چیزی که متوجه میشوم، شیوهٔ نوشتن شما است اون هم این که شما از طریقه خاصی‌ این را انجام میدین. در دیده اول وقتی‌ که نوشته ازدواج را خواندم بر داشتی که بار اول داشتم این بود آیا این نویسنده مشکلی‌ داره با زندگی‌ شخصی‌ خودش، اصلان ما انسان‌ها وقتی‌ که مشکلاتی داریم با برخورد اول به مشکلات دیگران یاد مشکله خودمون اول میفتیم شاید هم این یه خسلت خودخواهی ما آدم‌ها باشه، نمیدونم آیا این کار درسته یا نه ولی‌ این یه عادتی که من بار‌ها بار‌ها شاهدش بودم چه در محیط خانه و چه در محیط جامعه حالا می‌خواد کاری باشه یا حالت سوشیال باشه. سرتون رو نمی‌خوام به درد بیارم با نوشته‌ام در کلّ وقتی‌ این مطلب را خواندم این سوال برای من سریع پیش اومد، شاید برای خیلی‌ از خوانندگان دیگه چرا ما دیدمان باید به ازدواج اینجوری باشه. و خیلی‌ سوال‌های دیگه..ولی‌ وقتی‌ بیشتر به مطلبه این نوشته فکر کردم چیزی که متوجه شدم این زیبای طنز که مرد‌ها در محیط ایران بیین دوستان و آشنایان خود به کار میبرن در کنار این که تویه رابطه که هستن حالا بگیم زندگی‌ متاهلی بیشتر بیین خودشون برای شیطونی کردن و کمی‌ همسر یا دوست دختر به کار میبرن این شوخی‌‌ها زیبا است، که بخوان یه جور احساس عشق و محبتشون به اون‌ها نشون بدن و خانم‌ها با شنیدنه این شوخی‌‌ها قند تو دلشون آب میشه بله.. ما این هستیم..در کلّ میخوان بگن زندگی‌ همینه که میبینیم با مشکلاتی که باید سر کنیم باز زندگی‌ می‌کنیم و..از همه مهمتر این که وقتی‌ یه خواننده در خارج از این محیط زندگی‌ میکنه براش کمی‌ سخته درک این مطلب..

مصطفی گفت...

بسی محظوظ شدم! فقط نمی دانم چرا اراده ای عجیب و غریب و همتی عالی در اکثریت آقایان وجود دارد تا خانه آخرتشان, طویله باشد!!؟

پرما گفت...

این نگاه به زندگی مشترک، خیلی ایرانی هست، در حالیکه اروپایی ها حتی بدون ازدواج سالیان سال با رضایت به زندگی مشترک فقط با یک نفر ادامه می دهند، و خیلی ها را سراغ دارم که بعد از ده دوازده سال زندگی مشترک تازه ازدواج می کنند و بچه دار میشوند. بعد نیست که این نگاه خشن را بازنگری کنیم، چرا که همه ما اینگونه یاد گرفته ایم آقایان این نگاه را به خانم ها دارند بالطبع خانم ها هم عینا همین نگاه را به آقایان. چون همه چیز زور و تحمیل بوده و نه اختیاری.

ناشناس گفت...

تکلیف خانمای مجرد چیه

قطره گفت...

با عرض پوزش از اقایان ،

نتیجه ای که از این عکس می شود گرفت :

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

در حیوانات هم " زن ذلیلی " وجود داره !!!!

لوووول

ارسال یک نظر

» ابتدا نظر یا مطلب خود را نوشته، سپس در قسمت "نظر به عنوان" گزینهٔ " نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب کرده و نام خود (یا نامی مستعار) را بنویسید. سپس بر روی "ارسال نظر" کلیک کنید.

» لطفاً مرتبط با مطلب، نظرتان را بنویسید و اگر سئوال یا پیامی غیرمرتبط با این مطلب دارید، از طریق ایمیل یا صفحهٔ تماس ارسال کنید.