چند خبر




  عرض شود که خیلی از ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنم سئوالاتی مشترک و یا شبیه به هم هستند. در این یادداشت سعی می‌کنم تیتروار به اینگونه ایمیل‌ها جوابی دهم و همینطور چند خبری هم حول و حوش جلسات آنلاین عرض کنم. اگر به تک تک ایمیل‌های دوستان نمی‌توانم پاسخ دهم، مثل همیشه معذورم.

۱. در رابطه با برنامهٔ دوچرخه‌سواری سال آینده در اروپا به مدیریت آقا رضا که قبلاً هم مطلبی نوشته بودم(اینجـا)، ایشان ایمیلی  همراه با فایل pdf فرستاده‌ است. در این ایمیل اینطور نوشته‌اند: "خیلی‌ها درباره لوازم مورد نیاز برای این سفر پرسیده‌اند و به همین دلیل بنده لیست کوچکی با لوازمی که به فکرم می‌رسید رو نوشته‌ام". فایل pdf  مورد نظر را از اینجـا می‌توانید دریافت کنید.

۲. آقا رضا چند بخش دیگر از کتاب "شادمانی خلاق" جیدو کریشنامورتی را خوانده‌اند و بتازگی روی سایت کتاب‌های صوتی خودشناسی قرار داده شده است. توصیه می‌کنم این کتاب صوتی را گوش کنید. اینجـا.

۳. دوست عزیزم جناب منصور بنانی که مدتی هم برنامه‌های شرح مثنوی در جلسات آنلاین داشتند، شروع به وبلاگ‌نویسی کرده‌اند. با مراجعه به این آدرس می‌توانید مطالب ایشان را بخوانید و عضو وبلاگشان شوید. ایشان قول داده است بزودی مطالب جالبی در مورد "خنده" ارائه کنند.

۴. سید مهدی عزیز مطلبی کوتاه دربارهٔ "سمفونی مولانا ساخته هوشنگ کامکار با صدای علیرضا قربانی و اجرای ارکستر سمفونی جوانان شهر دوسلدرف آلمان براساس یکی از غزلیات مولانا" نوشته‌اند و ارسال کرده‌اند. این مطلب را از این لینـک می‌توانید دریافت کرده و بخوانید.

۵. دوستانی که سئوالاتشان را در یادداشت "زلف پریشان" مطرح نکرده بودم، بزودی یا در همینجا خواهم نوشت یا در جلسهٔ آنلاین شماره ۱۳۸ (دو هفته بعد) جواب خواهم داد. مطمئن باشند فراموش نکرده‌ام!

۶. به پیشنهاد هومن عزیز می‌خواهیم فهرست موضوعی از جلسات شرح مثنوی و همینطور صحبتهای آقای مصفا تهیه کنیم. فعلاً در حال آماده‌سازی برنامه‌ای برای این کار هستیم. اما عجالتاً هر کس در حال گوش دادن به فایل‌های صوتی است، می‌تواند بکمک قلمی و کاغذی موضوعاتی را که در فایل صوتی در حال گوش دادنش مطرح می‌شود را بنویسد و برای من ایمیل کند. مثلاً اینطور: زیرکی – ۱۸ – masnaw15b  (یعنی موضوع "زیرکی" در دقیقهٔ ۱۸ فایل صوتی masnawi15b ). به اینصورت با همکاری همگی، پس از مدتی می‌توانیم فهرست خوبی از موضوعات مطرح شده داشته باشیم.

۷. دوستانی که ایمیل می‌دهند و درخواست  CDهای آرشیو جلسات شرح مثنوی را می‌کنند، همانطور که در خبرنامه‌ها هم آمده (و دقت نمی‌فرمایید!)، تا اطلاع بعدی CD ها را نمی‌توانیم در اختیار قرار دهیم. اما تمامی فایل‌ها را می‌توانید از صفحهٔ آرشیو دانلود کنید.

۸. دوستانی که دربارهٔ کتاب‌های آقای مصفا سئوال می‌پرسند، همانطور که در سایت ایشان هم اعلام شده تا اطلاع بعدی فروش این کتاب‌ها متوقف شده است. اما می‌توانید از سایت کتاب‌های صوتی خودشناسی آنها را دریافت کنید. لینک این سایت در قسمت پیوندها (بالای صفحه، سمت راست) آمده است.

   جدید: بعد از نوشتن این یادداشت، امین عزیز در آلمان اطلاع داد که تألیفات محمدجعفر مصفا را از این آدرس توانسته است تهیه کند: 
Aida Orient books
Universitätsstr.89
D- 44789 Bochum
Tel: +49-0234-9704804
Fax:+49-0234-9704803
E-Mail: aidabook@freenet.de
   دوستانی که در آلمان هستند می‌توانند از این طریق اقدام کنند.
 
   همچنین همانطور که در جلسهٔ ۱۳۷ اعلام کردم دوستان خارج از ایران که در شهر و کشور محل سکونتشان کتابفروشی دارند می‌توانند با بنده تماس بگیرند تا برای ارسال کتاب‌های محمدجعفر مصفا از ایران هماهنگ کنیم.

۹. دوستانی که دربارهٔ غزل شماره ۱۳۱۶ مولانا، "رو رو که نئی عاشق.."، و معنی "میمک" و "دالک" پرسیده‌اند، این غزل در جلسهٔ آنلاین پس‌فردا شرح خواهد شد، جلسهٔ شمارهٔ ۱۳۷.

۱٠. دوستانی که جلسات شرح مثنوی را یک خط در میان گوش کرده‌اند و یا از جلسات اخیر همراه شده‌اند، مکرراً  و مؤکداً عرض می‌کنم که حتماً فایل‌ها را از ابتدا گوش کنید. صحبتها طوری تنظیم شده‌اند که سئوالاتی که در این راه برایتان پیش می‌آید بمرور و طبق توالی و روال جلسات، مطرح شده‌اند و دربارهٔ آنها صحبت شده است. بسیاری از داستان‌ها و مطرح کردن آنها در حقیقت پاسخ به همین سئوالاتی است که برای فرد طی خودشناسی پیش می‌آید.

والسلام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

» ابتدا نظر یا مطلب خود را نوشته، سپس در قسمت "نظر به عنوان" گزینهٔ " نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب کرده و نام خود (یا نامی مستعار) را بنویسید. سپس بر روی "ارسال نظر" کلیک کنید.

» لطفاً مرتبط با مطلب، نظرتان را بنویسید و اگر سئوال یا پیامی غیرمرتبط با این مطلب دارید، از طریق ایمیل یا صفحهٔ تماس ارسال کنید.