رنگ رنگ



در درون خود بیافزا درد را
تا ببینی سرخ و سبز و زرد را

---
در جلسهٔ آنلاین امشب دربارهٔ این بیت نیز صحبت خواهد بود.

۹ نظر:

morteza deyanatdar گفت...

با سلام و عرض ادب و احترام
مرتضی میگه:
بر گرفته از یک وب سایت

پير خرد يک نفس آسوده بود * خلوت فرموده بود * کودک دل رفت و دو زانو نشست * مست مست * گفت : تو را فرصت تعليم هست ؟ * گفت : هست * گفت که اي خسته ترين رهنورد * سوخته و ساخته گرم و سرد * بر رخت از گردش ايام گرد * چيست برازنده بالاي مرد ؟ * گفت : درد * گفت : چه بود اي همه دانندگي * راست ترين راستي زندگي ؟ * پير که اسرار خرد خوانده بود * سخت در انديشه فرو رفته بود * ناگه از شاخه اي افتاد برگ * گفت : مــــرگ*

همین!!!

سعیدی گفت...

دوزخ است آن خانه کآن بی روزن است
اصل دین ای بنده روزن کردن است!

ش_محمدی گفت...

سلام
باز هم جمعه شب شد و ما بی تاب مثنوی خوانی شما در حالی که همه افراد منزل خوابند و ماهم قادر نیستیم بلند گوش کنیم و گوشمان هم سنگین شده به معنای هر دو سنگینی معروف و اگر شب را بیدار بمانیم فردا هم سر کار نمی توانیم برویم فقط عرض ادبی خواهیم کرد
من فکر می کنم که ندیدن نفس درد ناک ترین کار دنیاست و آنان که توانسته اند شیربا دم و اشکم را برتن خویش نقش زنند دردش را کشیده اند این درد را برای هم رهروان آرزو مندم

پانویس گفت...

فتحی عزیز،

اول اینکه من قبلاً هم گفته‌ام لطفاً "استاد" خالی نگوئید، بگوئید "استاد پانویس". اینطوری که شما می‌گوئید من کلی حرص می‌خورم مبادا کس دیگری منظورتان باشد.

دوم اینکه بله، هم تبلیغ است، هم اینکه اگر کسی خواست دربارهٔ مفهوم بیت مذکور بیشتر بداند، بتواند به صفحهٔ آن جلسه مراجعه کند.

ناشناس گفت...

" هنر جستجوگر حقیقت است ، علم در تمام شئون در جستجوی حقیقت است . آن ها شیمی را نمی خواستند که مواد جدید بو جود بیاورند بلکه در جستجوی کیمیای مواد و حقیقت اشیا حرکت می کرده اند و در این راستا علمی هم حاصل می شد و گفتند: آن کس که گندمی کارد ، آن گندم بدست آرد [ کاه هم به تبع حاصل آید.گوشه ای از سخنرانی رجبی "
.... فکر کردم وقتی در ساحل قدم میزنم صرف اعتقادم به گرد یا مسطح بودن زمین برام مهم نیست شاید کاهی است که به تبع حاصل شده ولی یه چیزی مهم .......... دوستی دارم که فرزندش هوش مرزی داره و با مشقت بسیار درس میخونه ...... پانویس جان اگه اون فرزند شما بود میتونستید اجازه بدیدکه مدرسه نره ؟

morteza deyanatdar گفت...

با سلام و عرض ادب و احترام
مرتضی میگه:

یادش بخیر استادی داشتیم, همینکه به او خطاب می شد استاد با زیرکی تمام جواب میداد:
آقا, چه استادی ؟!!!
و این ( چه استادی ) را با تشدید به هم می چسباند.

همین!!!

مهشید گفت...

از بهاران کی شود سرسبز سنگ ... خاک شو تا گل برویی رنگ رنگ

3tar گفت...

كفر كافر را و دين دين‌دار را
ذره دردت دل عطار را

قطره گفت...

استاد پانویس ... بله با خود شما هستم ،
ممنونم از تمام زحمات شما . از سخنان مفیدتون که مثل مرهمی بر جانها می نشانید .

اول از هر چیز ممنون از انتخابهای زیبای شما ( از جمله آهنگ کردی که دانلود کردم( با اینکه اصلا معنی شو ندونستم ولی بر دل نشست و از خدا پنهون نیست از شما چه پنهون کمی هم منو به وجد آورد ،چون واقعا نمی تونستم با ریتمش آروم بشینم وحرکات ورزشی موزونی انجام دادم ...
لبخند ......


تجربیات آقای مخمورو آقا رضا رو شنیدم و بهره بردم . از هر دوی ایشون هم ممنونم .

این شکل تبادل تجربیات خیلی مفیده .


در جلسه نبودم که چه صحبتهایی شده ، گوش خواهم داد .
ممنون .

ارسال یک نظر

» ابتدا نظر یا مطلب خود را نوشته، سپس در قسمت "نظر به عنوان" گزینهٔ " نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب کرده و نام خود (یا نامی مستعار) را بنویسید. سپس بر روی "ارسال نظر" کلیک کنید.

» لطفاً مرتبط با مطلب، نظرتان را بنویسید و اگر سئوال یا پیامی غیرمرتبط با این مطلب دارید، از طریق ایمیل یا صفحهٔ تماس ارسال کنید.