چند خبر




   ۱. خانم سوگند مدت‌ها قبل سیزده جلسهٔ اول جلسات آنلاین شرح مثنوی را خلاصه‌برداری کرده بودند که بصورت یکجا در یک فایل pdf به دوستان داده شده بود. اکنون جناب تبکم جلسات هشتاد تا نودم را خلاصه‌نویسی و موضوع‌بندی کرده‌اند که می‌توانید این مجموعه را در قالب یک فایل از اینجـا دریافت نمائید. دست هر دوی این عزیزان درد نکند و بقول هیئتی‌ها، خداوند یخچال ارج به آن‌ها عطا فرماید!

   ۲. خانم فرزانه گزیده‌ای از کتابی مفید با مضمون خود‌شناسی را تهیه کرده‌اند که می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید. هم اصل کتاب و هم گزیده‌ای که ایشان تهیه کرده‌اند بسیار مفیدند. دست ایشان هم درد نکند.

   ۳. جلسات آنلاین شرح مثنوی که بعضی دوستان می‌فرمایند «چی شد؟»، تا مدتی تعطیل است. و بمحض براه افتادن دوباره، از طریق‌‌ همان خبرنامهٔ خودش اطلاع داده خواهد شد. البته نمی‌دانم با وجود این همه حرف که زده شده دیگر چه لزومی دارد ادامه دهیم. بقول یک آقایی که در مورد یکی از خواننده‌ها (شهرام ناظری) می‌گفت: «ایشان از مولانا فقط داستان کنیزک و خر خاتون را با آواز نخوانده است!»، حالا ما هم دیگر ته مثنوی را که درآورده‌ایم و فقط مانده است حکایت مذکور را بخوانیم. بنابراین خدمت دوستانی که هی ایمیل می‌فرستند و در مورد برگزاری جلسات آنلاین جویا می‌شوند، عرض می‌شود که جداً چه چیز را نگفته‌ایم؟ و اصلاً چیزی هم باشد که نگفته باشیم، آیا تو همین‌ها که تابحال گفته‌ایم را پیاده کرده‌ای؟! بشخصه و با جدیت تجربه کرده‌ای؟

   شاید همین فرصت‌های تعطیلی که بین برگزاری جلسات دست می‌دهد، زمان خوبی باشد برای تأمل جدی روی مطالب و تجربهٔ شخصی آنچه درباره‌اش صحبت شده.

   ۴. بنده راهی سفرم و بعد از این در این وبلاگ کمی دیر به دیر خواهم نوشت.

خداحافظ.



۱۱ نظر:

tabkom گفت...

باسلام

آقای پانویس فکر کنم لینکی که به فایل خانم فرزانه مربوط میشود ایراد دارد . بعد از دنلود صفحات خالی هستند .

ممنون

خمر کهن گفت...

صد و هفتمین نشست مثنوی خوانی گروه خمر کهن
پنجشنبه این هفته بیست و هفتم مرداد، در محل پارک قیطریه تهران با حضور آقای پانویس برگزار می گردد.

fبرای آگاهی از برنامه این جلسه به وبلاگ خمر کهن مراجعه نمایید.



زمان: پنجشنبه 27 مرداد ساعت 17 تا 20 (از ساعت 20 الی 21 افطاری)

خمر کهن گفت...

صد و هفتمین نشست مثنوی خوانی گروه خمر کهن
پنجشنبه این هفته بیست و هفتم مرداد، در محل پارک قیطریه تهران با حضور آقای پانویس برگزار می گردد.

برای آگاهی از برنامه این جلسه به وبلاگ خمر کهن مراجعه نمایید.

زمان: پنجشنبه 27 مرداد ساعت 17 تا 20 (از ساعت 20 الی 21 افطاری)

tabkom گفت...

با سلام،
آقای پانویس

در سایت شما قسمت نظرات مثل اینکه درست کار نمیکند......همه نظرات را نشان نمیدهد، بعضی نظرات از قلم افتاده است......

ممنون

علی گفت...

کلاغ شیرین سخن شیرین گفتار خبر آورده است که :
آن استاد اعظم و آن قطب کامل گیوه سفر را به پا کرده و قرار است به حکم این بیت زیبا که شاعر می فرماد هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش در وطن رحل اقامت افکند فلذا جهت زیارت ایشان دعای ذیل را جملگی و در مقابل مونیتور فریاد کنیم .
تو را قسمت می دهیم به همین گفتنهای مرتضی و غیبت کبری قطره و نکته برداری نیکلاس که ما را از آمدنت بی خبر نگذاری .
زیاده عرضی نیست جز دیدار شما در ایران

سان شان گفت...

و پروردگارت به زنبور عسل وحی کرد دربالای کوهها و درختان و بناهای رفیع منزل گیروآنگاه از همه میوه ها بخور و با اطاعت در طریقتهای پروردگارت راه سپر باش.آنگاه از درون آنها شهد و شرابی شیرین با رنگهای مختلف بیرون می شود که شفای مردم در آن است ..... (آیات 68 و 69 سوره نحل)
سلام
آقای پانویس بسیار عزیز
شهدی که به کام ما ریختید با هیچ چیز قابل قیاس نیست خواستم بنویسم شهد خدا تمامی ندارد پس برایمان شرابهای بیشترتر و رنگارنگ تر بیارید که حرف خودتان را بخودم تکرار کردم بله حق با شماست همینقدر که مراقب باشم از آن شهدی که داده اید منیتم میل نکند شاهکار کرده ام . اگر کامم شیرین شده و شفا یافته ام ازجانب شما بوده وگرنه خودم کوتاهی کرده ام و دیگر شیرین نخواهد شد. میدانم خسته تان کرده ایم اما بسلامت برگردید که دلمان برایتان تنگ می شود

نیکلاس گفت...

سلام
سفرخوش
متشکرم

tabkom گفت...

با سلام

به به ، پس به همین زودی شما میخواهید منکر معجزه تکرار شوید !!؟؟
اگر اینجور باشد که همه این توصیه های مکرر به تکرار آداب و مراسم و ادعیه که همه نقش بر آب است ؟!

در کتاب خط سوم خواندم از قول شمس تبریزی که فرموده ، ( البته به اصالتش کاری ندارم مطلب زیباست ) :

پیش ما یکباره مسلمان نتوان شد !
مسلمان میشود و کافر میشود ! و باز مسلمان میشود !
و هر باری از " هَوی " چیزی بیرون میآید،.....تا آن وقت که " کامل " شود .
چیزهاست !! نمی‌یارم گفتن ! ثلثی گفته شد !!

از شما چه پنهان این روزها با این خلاصه نویسی برای جلسات یک وهمی در دل من افتاده !!!!
داستان آن پیرمرد گور کن را که شنیدید ؟!!...........که وقتی از او میپرسند بعد از هفتاد سال گورکنی و دیدن این همه نفوس مرده چه چیز عجیبی میتوانی برای ما تعریف کنی ؟
و او میگوید، از این عجیب تر ندیدم که هفتاد سال گور کنده ام اما یکبار به دلم نیفتاده که عاقبت روزی گور من هم کنده خواهد شد !!!!
حالا من هم این همه به دقت گوش میکنم و یادداشت بر میدارم، اما انگار نه انگار که این حرفها و توصیه های خود شناسانه ممکن است روی با من داشته باشد !!!!!

ممنون

شهاب گفت...

درسته، واقعا برای کسی که بخواد از مطالب جلسات استفاده کنه، گوش دادن فایل های این همه جلسه کافیه...
البته از یک نظر خوبه که جلسات هر از چند گاهی برگزار بشه... دور هم جمع شدن آدم هایی که خودشون رو در یک مسیر مشخص قرار دادن و صحبت کردن اونها با هم لطف خاصی داره، خصوصا وقتی از محیط های پر از بیهودگی خسته شدی...
حالا اگه مثنوی تموم شده، میشه از یه چیز دیگه حرف زد

***سفرتان خوش***

شهبانو! گفت...

از اخترک و از فکرِ عزیمت و از سفر و این حرف‌ها چیزی نگو، دلم می گیرد!

سان شان گفت...

سلام خدمت آقای پانویس گرامی و بقیه دوستان عزیز
"کمی دیر به دیر نوشتن " شما داشت میشد اصلا ننوشتن که خوشبختانه دوستان خمر کهن اعلام کردند. خوشحالم در صحت و سلامت هستید خیلی خوش آمدید

ارسال یک نظر

» ابتدا نظر یا مطلب خود را نوشته، سپس در قسمت "نظر به عنوان" گزینهٔ " نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب کرده و نام خود (یا نامی مستعار) را بنویسید. سپس بر روی "ارسال نظر" کلیک کنید.

» لطفاً مرتبط با مطلب، نظرتان را بنویسید و اگر سئوال یا پیامی غیرمرتبط با این مطلب دارید، از طریق ایمیل یا صفحهٔ تماس ارسال کنید.