شیرازیه



نسیم باد صبا دوشم آگهی آورد
که روز محنت و غم رو به کوتهی آورد

همی‌ رویم به شیراز با عنایت بخت
زهی رفیق که بختم به همرهی آورد

   دوستان گروه «خمر کهن» برنامهٔ سفر بهاری‌ئی را تنظیم کرده‌اند تا در اردیبهشت امسال، یعنی حدود یک ماه و نیم دیگر، سفری به شیراز داشته باشیم. جناب تبکم و آقا مصطفی در حال برنامه‌ریزی، رزرو هتل و تهیهٔ امکانات سفر هستند تا بامید خدا سفری خوش برای دوستان مهیا شود.

   شیراز را، خب، اکثر ما دیده‌ایم و گشته‌ایم. اما دور هم بودن و همراهی در طول سفر و گل گفتن و گل شنیدن است که می‌تواند بیش از دیدنیهای شیراز و بیش از فکر به رسیدن به مقصد، دلنشین و دلپذیر باشد. سفرهای سالهای گذشتهٔ گروه «خمر کهن» تاییدکنندهٔ عرض بنده است. سفر کاشان، اصفهان، نائین، گرگان، گنبد کاووس، بندر ترکمن، و نیز سفر پارسال به خرم‌آباد لرستان مسافرتهای دلچسبی بوده‌اند که دور هم بودنشان بیش از دیدار شهرها اهمیت داشت.

   شب‌های زیبایی که بعد از گردش روزانه، در هتل جهانگردی کاشان، خانهٔ احسان، با آن فضای فوق‌العاده اثیری‌اش به چای خوردن و شعر خواندن و صحبت می‌گذراندیم، یا در مهمانسرای ایرانگردی اصفهان مثنوی می‌خواندیم و بعد نبیل می‌آمد و دیر وقت برایمان دف می‌زد و همسایه‌های هتل را زابه‌را می‌کردیم!، دورهمی‌های شبانهٔ چایخانهٔ نهارخوران گرگان، و سفر آخر گروه به لرستان با آن شب‌های تا دیر وقت نشستنها، همه یادآور سفرهای خوش گروه است.

    بامید خدا امسال نیز به فراخور حال و احوال، هم بحث آزاد خواهیم داشت و هم مثنوی. بخصوص از اشعار عرفانی حافظ و سعدی خواهیم خواند. به سیاق سالهای گذشته که در حال حرکت در اتوبوس دوستان بازیهایی راه می‌انداختند، امسال می‌خواهیم بحث آزاد هم راه بیاندازیم. پس هر کس فکر می‌کند می‌تواند موضوعی برای بحث آزاد پیشنهاد دهد، آن را معرفی کند تا فهرستی از موضوعات داشته باشیم و چند تایی را انتخاب کنیم و در ماشین درباره‌شان گفتگو کنیم. هر چند، بقول دوستی، چه نیازی به بحث و گفتگو هست وقتی می‌شود مسئله‌ای را با دعوا حل کرد؟!

   جزئیات دقیق برنامهٔ سفر امسال به شیراز و روش ثبت نام را جناب تبکم در وبلاگ «خمر کهن» نوشته‌اند. دوستان می‌توانند به آنجا مراجعه کنند. ضمن اینکه باید بدوستان اطلاع دهم که گر چه امسال بجای میدل‌باس، اتوبوس قرار است گرفته شود، یعنی ظرفیت نسبت به سالهای قبل افزایش داده شده، اما بعلت استقبال دوستان تا قبل از این اعلام نیز عده‌ای ثبت نامشان را انجام داده‌اند. لذا بهتر است دوستانی که مایل به شرکت هستند، دست بجنبانند. وگرنه یا باید روی بوفه بشینند یا تا شیراز وسط اتوبوس سر پا!

+ اطلاعیه سفر


مسجد نصیر الملک شیراز: