خداحافظی



   عرض می‌شود خدمت دوستان عزیز و خوانندگان این وبلاگ، که بنده راهی سفر هستم و تا مدت تقریباً زیادی در این سفر مارکوپولویی خواهم بود. لذا ممکن است نتوانم پاسخ نامه‌های دوستان را بدهم. (نه که قبلاً خیلی زود پاسخ می‌دادم!)

   در همین راستا یک چند نکته‌ای را عرض کنم و زحمت را کم. گفتم "زحمت را کم کنم" و یادم افتاد به خاطره‌ای(مثل این آقای سهیل محمودی که هست!). یکبار با جمع دوستان و همراه با آقای مصفا داشتیم کوه‌پیمایی می‌کردیم. مسیر کوه به نزدیک دره‌ای و پرتگاهی رسیده بود و ما درست لبهٔ این پرتگاه داشتیم راه می‌رفتیم. یکی از دوستان، مسعود نامی، آمد نزدیکم و در گوشم بشوخی گفت: "داود، بیا مصفا رو از همین بالا هلش بدیم پایین و قضیهٔ هویت فکری رو تمومش کنیم!".

   حالا خدا را چه دیدی، شاید مارکوپولوی داستان هم یک بلایی در سفر سرش آمد و زحمت "نفس" و "شخصیت پنداری" و "تصاویر ذهنی" از سر شما کم شد!  

   اما آن چند مورد:

   ۱. خلاصه‌برداری‌های جدیدی (از جلسات ۱۴۱ تا ۱۵٠) را از جلسات شرح مثنوی جناب تبکم تهیه کرده‌اند که از طریق لینک زیر قابل دریافت هستند. همچنین دوستانی که احیاناً تازه‌وارد هستند و می‌خواهند خلاصه‌برداری‌های قبلی را دانلود کنند، می‌توانند به انتهای صفحهٔ جلسه ١۵۶ مراجعه کنند.


   همچنین خلاصه‌برداری‌هایی را از چند جلسهٔ گزیده، آقا داود فرستاده‌اند که بمرور بصورت یادداشتهایی روی همین وبلاگ پانویس منتشر خواهند شد.

   توصیهٔ بنده به دوستان بخصوص تازه‌وارد این است که به خواندن خلاصه‌ها اکتفا نکنند و مباحث جلسات را بطور کامل و بر اساس خط و سیری که برنامه‌ها دارد گوش کنند و پیش بروند.

   ۲. بنده در ایران در جلسات گروه "خمر کهن" شرکت خواهم داشت. هر کس مایل است می‌تواند در جلسات این گروه شرکت کند. دیداری هم تازه خواهیم کرد.

   ۳. دوستانی که قبلاً سئوالاتی فرستاده بودند، در پادکست اسکرین‌سیـور به آنها پرداخته‌ام.

   ۴. بنظر می‌رسد بعضی دوستان از وجود بخش پادکست‌ها باخبر نیستند و وقتی در نوشته‌ها یا ایمیل به آن بخش اشاره می‌کنم، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. لذا خدمت دوستان عرض می‌شود که بخش پادکست‌ها را در ستون سمت چپ این صفحه و نیز در آدرس زیر می‌توانند گوش دهند:


   ۵. دوست عزیز، آقا داود، خلاصه‌برداری مفیدی هم بصورت متن و هم بصورت صوتی از بخش‌هایی از صحبت آقای مصفا در جلسات بهار ۱۳۸٢ تهیه کرده است، که روی وبلاگ آقای مصفا منتشر شده است. این گزیده و خلاصه‌برداری دربارهٔ بحث اعتیاد است.

    خوب است دوستانی که دسترسی به فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر دارند، مطلب مذکور(مطلب اعتیاد) را به اشتراک بگذارند. بنده موقتاً امکان دسترسی ندارم.

   ۶. در مدتی که سفرم، مطالب جدید روی این سایت پانویس (و بخش پادکست‌هایش) بطور اتوماتیک منتشر خواهد شد، اما کمتر. بطور هفتگی و به وقت تهران حدود ساعت ۹ شب جمعهٔ هر هفته. بعید می‌دانم بتوانم خبرنامهٔ سایت و نیز صفحهٔ فیس‌بوک سایت را در این مدت بروز کنم. لذا دوستانی که می‌خواهند از بروز شدن سایت مطلع شوند، یا خودشان سر بزنند و یا بهتر است در قسمت "خبرنامهٔ اتوماتیک" (در ستون سمت چپ همین صفحه) ثبت‌نام کنند تا مطالب را از طریق ایمیلشان دریافت کنند.

   پس هر کجا هستید، شب جمعه‌ها دو چیز را فراموش نکنید. دومی‌، مطالب پانویس است!

خداحافظ!